Pou de Can Morera Xic
Vallromanes

Vallès Oriental
    Casa de can Morera Xic. Carretera BP-5002 (Granollers-El Masnou)
    Can Morera Xic.Al costat dret de la BP-5002, abans del trencall a Vallromanes. Al costat de la casa.

Element arquitectònic
    Modern
    XVIII-XIX
    Catáleg Bens a Protegir POUM 2008. E-42. Edifici. Element d'Interès.
    Productiu
    Ref. cad.: 56613DF4918S
    J.Montlló/M.Bosch (ACTIUM SCP)

Pou de planta circular aixecat a partir de pedres, maons i argamassa. Arrebossat a l'exterior. Ha sofert modificacions modernes, per l'ús de ciment i portaló de ferro. El pou és antic i molt profund, buidat al sauló i sense bastir. Presenta una pica on posaven l'agua neta per cuinar a la casa i abeurar-hi el cavall. Al darrera conserva un petit safareig d'ús domèstic, fet de les mateixes característiques, però de planta rectangular. La repissa en tres costats és de tova. El safareig s'omplia a cops de galleda del pou. Hi anaven a rentar dones d'altres cases. Presenta un rentador de cairons amb una peça especial a un cantó per rentar la roba fina i de seda, lloc on cabien tres dones enfilades a un graonat.

Ubicat davant la façana del Mas Can Morera Xic (Fitxa 38). El catàleg municipal de protecció de 2008 protegeix especificament el pou en el marc de la fitxa de la casa.

GARCÍA-PEY, ENRIC (2003). Vallromanes. Noms de lloc i casa. Ajuntament de Vallromanes.