Pou de ca la Quima
Vacarisses

Vallès Occidental
    Al carrer Alfons Sala, prop de ca la Quima.

Element arquitectònic
    Any
    Ornamental
    Ajuntament de Vacarisses. Carrer Pau Casals, 17
    Jordi Piñero Subirana

Pou d'aigua que consisteix en una petita construcció de planta quadrada, assentada sobre una base també quadrada, amb coberta a doble vessant. Les parets són rebestides de rajola esmaltada. A la part posterior té una porta de ferro. En una de les parets laterals té un volant de ferro, corresponent a una bomba d'aigua manual. Al costat hi ha una pica amb el seu corresponent desguàs. Les parets enrajolades tenen diversos motius decoratius: un mapa de Vacarisses amb indicació de les fonts, a la part davantera, un escut de vacarisses, en un dels laterals, i diverses inscripcions a l'altre.

Inscripció lateral: "EL POU. L'any 1934 uns vacarissencs que s'estimaven molt el poble varen fer aquest pou. Avui ho recordem i agraïm profundament aquest gest. Festa major 1987". "El guarniment del pou ha estat possible gràcies a la col·laboració de l'Ajuntament i els veïns del carrer Alfons Sala. COLOMER / AMBRÒS ha cedit el disseny i la realització".

Aquest pou es construí entre els anys 1932-34 a iniciativa d'un grup de veïns que després el cediren a la propietat municipal. Els terrenys foren cedits per la marquesa de Castellbell. Era el moment en què es començava a organitzar el subministrament d'aigua potable al municipi, i aquest pou va ser d'una gran utilitat, sobretot en ell període de la gran sequera dels anys 50.
    Inicialment, el pou consistia en una simple barraqueta amb una porta davantera. En el transcurs dels anys seixanta sofrí una petita modificació. Durant la Festa Major de 1987 s'inauguraren les obres de remodelació i decoració del pou, quan es va enrajolar amb els motius decaratius que ara es poden veure, obra de Colomer (ceramista) i Ambròs. El pou fou dedicat als vacarissencs que van construir el pou.

FARRÉS, Josep M. (1996). Fonts de Vacarisses. Ajuntament de Vacarisses, p. 151-152
    FARRÉS, Josep M. (1999). Retrats de Vacarisses. Ajuntament de Vacarisses, p. 131
    FLOTATS, Antoni (1994). Miscel·lània vacarissenca. Ajuntament de Vacarisses, p. 40