PONT SOTA EL PLA DE SIMEÓ Copons

Anoia
Carretera BV-1005, km. 0,7, 08289
Al nord-oest del nucli urbà, sota el turó del cementiri
444m
Obra civil
Popular
XX
Diputació de Barcelona
Adriana Geladó Prat

Pont de traçat rectilini damunt de la riera Gran, situat al nord-oest del nucli urbà, a la carretera que va de Copons a Veciana. Presenta una alçada considerable, necessària per salvar el desnivell existent entre la carretera i la riera. Està format per dos grans arcs rebaixats adovellats, sostinguts per pilars bastits amb carreus de pedra escairats i amb les impostes motllurades. Els extrems d'aquests pilars són arrodonits i fan la funció de tallamars, concebuts per contenir les avingudes fortes de l'aigua. La resta de l'estructura també està bastida en pedra ben desbastada, disposada en filades regulars. La part superior del pont està asfaltada, sense voreres i està protegida per una barana de pedra desbastada, amb els capponts oberts.

És probable que el pont fos bastit durant les primeres dues dècades del segle XX, coincidint amb la construcció del pont del Mas Lloretó i del de Santa Maria de Veciana, ambdós pertanyents a aquest municipi i integrats a la mateixa via.

LACUESTA, Raquel et al. (2008). Ponts de la provincia de Barcelona. Comunicacions i paisatge. Barcelona: Diputació de Barcelona, p. 123.