Pont del torrent del Cellers

Obra civil
    Modern
    XVII-XX
    Fa molts anys que no s'utilitza i està embardissat.
    Difícil
    Sense ús
    08178A009000030000OQ
    Jordi Montlló, Laura Bosch i Carles Cornadó

El pont del torrent del Sallés o Cellers està ubicat en el tram final del seu recorregut, per sota la masia que li dona nom, just abans de desaiguar a la riera de Rellinars. L'accés es fa des de la carretera de Rellinars a Castellbell i el Vilar, en el punt quilomètric 17,800, abans del revolt. A mà dreta, davant de Ca l'Agut, hi ha l'entrada d'un camí mig emboscat. Tot just encara no un centenar de mestres més endavant ja es localitza la construcció.
    En aquest indret de la desembocadura el terreny és completament rocós, l'alçada és més suau, i l'amplada entre les dues lleres força estret. Es tracta d'un pont d'un sol arc, construït de pedra i maons. Està fonamentat damunt de la roca i fet de maçoneria, amb grans rocs vistos de perfil irregular, una base compacta i la volta de canó, feta amb maó pla disposat a plec de llibre.
    La seva estructura és senzilla però eficaç. De dalt cap a baix, destaca el tauler, o zona de pas, que funciona com a llinda. Té una base de pedra recoberta de terra. Els murs de protecció de la zona rodada mesuren 0,70 m d'alçada. Estan fets de pedra, d'una amplada de 0,50 m i perfilats amb una filera de maons decoratius. Els dos estreps en contacte amb el llit del torrent, suporten el tauler en els seus dos extrems. L'alçada varia entre els 2,5 m i els 4 metres respectivament depenent de la zona del llit on ens situem . La llum és de 2,5 metres mentre que la llargada de la volta fa sis metres.

Probablement, abans de construir l'actual pont que flanqueja el torrent per damunt de la carretera B122 molt més alt l'accés entre els dos municipis és fes per aquest indret, una mica més reculat de la desembocadura.