Pont del pantà de la Gavarresa
Olost

Osona
    Sector oest del terme municipal
    A 1600 metres per pista forestal de la carretera BP-4653, punt quilomètric 4'350

Obra civil
    Número inventari Generalitat i altres inventaris
    Sí, IPIC. 24.361.081
    Ajuntament d'Olost. Plaça Major, 1. 08516. Olost.
    Jordi Compte i Marta Homs

El pont del pantà de la Gavarresa es troba situat en un punt enclotat al sud-est del nucli urbà de Santa Creu de Jutglar, a l'inici de l'embassament, salvant el pas de la riera Gavarresa. Es tracta d'un pont de 17 metres de llarg, 3 metres d'amplada de pas i 1'55 metres d'alçada. Està construït amb murs de maçoneria de pedra i el pas superior encimentat. Presenta quatre arcades lleugerament apuntades de 2'85 metres de diàmetre cadascuna. El pont es troba en el camí ramader que des d'Olost comunica amb Santa Creu de Jutglar passant per la masia de Rexach.

La tercera imatge s'ha extret de l'Inventari del Patrimoni Industrial de Catalunya. Olost. Museu de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya.

MESTRE, Pere (1998). Inventari del Patrimoni Industrial de Catalunya. Olost. Museu de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya.