Pont del Molí dels Sorts

Riu Gurri

Obra civil
    XIX
    Número inventari Generalitat i altres inventaris
    IPA 24205
    Estructural
    Ajuntament de Taradell. C. de la Vila, 45. 08552 Taradell
    Marta Lloret. Antequem, S.L.

El pont del molí dels Sorts està situat sobre el riu Gurri, prop del desembocament del torrent de Gasala. Està construït sobre la roca natural i consta de dos arcs de mig punt amb maó col·locat a plec de llibre, el central de majors dimensions. El parament del pont és de maçoneria, diferenciat a la part superior per un recreixement tardà. El mateix mur serveix de barana del tauler.

Popularment és conegut com el pont d'en Gatus. En aquest punt el riu Gurri fa de límit termenal amb Seva, motiu pel qual el pont és dels dos municipis.

El pont va construir-se per salvar el riu Gurri al seu pas per l'antic camí ral de Taradell a Seva. A la dècada de 1940 hi visqué l'Agustí, un captaire popularment conegut com en "Gatus", que hi va estar gairebé vint anys i que acabà donant el sobrenom al pont.

- GALI, D., GONZÁLEZ TORAN, X., LACUESTA CONTRERAS, R., BOIX, Q. (2008). Ponts de la província de Barcelona: comunicacions i paisatge, Diputació de Barcelona, Barcelona, pp. 252-253.

- Inventari del Patrimoni Cultural Immoble de Catalunya. Patrimoni Arquitectònic. Taradell (Osona). Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació. Generalitat de Catalunya.