Pont de les Pells o de la Barca
Esparreguera

Baix Llobregat
    Carretera de la Colònia Sedó.
    Accés al riu Llobregat des de la carretera de la Colònia Sedó.

Obra civil
    Modern
    XVII-XVIII
    Dolent
    Cobert de vegetació i de difícl accés.
    Difícil
    Sense ús
    ArqueoCat SL- Josefa Huertas i Natalia Salazar

Es manté encara un dels estreps de pedra del pont en el marge dret del riu Llobregat i algun pilar emergeix entre les aigües, tot molt cobert de vegetació i practicament inaccessible.

En un document redactat pel rector Boada d'Olesa en resposta al qüestionari de Zamora al segle XVIII es parla del Projecte d'un pont en el lloc anomenat el Cairat, que sembla no arribà a construir-se. La sol·licitud d'un altre pont, situat a poca distància del pont actual que uneix Olesa i Esparreguera, deuria tenir més sort, ja que en començaren la seva construcció, tot i que no s'acabaria mai del tot. Encara es poden contemplar entre les aigües del riu restes de les seves pilastres i el cap del pont a la banda d'Esparreguera.Sembla ser que en el segle XVIII es projectaren diversos ponts per paliar la manca de comunicacions que patia Olesa. Un dels ponts projectats en aquest segle tardaria 130 anys encara a ser aixecat. Autors com Orenci Valls fan referència a les esmentades runes del pont com de pont romà així com de l'existència d'una fortalesa també d'aquesta època. A hores d'ara Goretti Vila, autora de la Carta Arqueològica Municipal, creu que cal descartar l'existència i conservació d'un pont d'aquesta època en tot el tram del riu situat en el terme d'Esparreguera. Rafael Subirana expressa en una de les seves publicacions sobre Esparreguera que seguint riu amunt, a menys d'un centenar demetres de la "muralla dels cignes" (segons Oriol Achón, un dels molins de la Costa de la Gorgonçana) hi ha les runes d'un pont considerades per alguns autors com a romanes, i és conegut com a pont de la barca. L'autor dubta de la cronologia donada per altres però no apunta en cap altra direcció .El que sí està clar és que la comunicació entre Olesa i Esparreguera esrealitzaria per barca durant tota la segona meitat del segle XVIII.

PAULO i SÀBAT, J. (1995): La barca i altres mitjans de comunicacióentre Esparreguera i Olesa. Esparreguera: editor Josep Paulo. Pp. 32. SUBIRANA, R. (1956): Apunts Arqueològics d'Esparreguera. Pp. 52-54. VALLS, O. (1961): La vila d'Esparreguera i el seu terme. Esparreguera.Pp. 323. VILA, G. (2003): Carta Arqueològica del Municipi d'Esparreguera. Ajuntament d'Esparreguera, inèdita.