Pont de la Casa Nova Avinyó

Bages
    Avinyó
    carretera d'Avinyó a Balsareny, a 700 m d'Avinyó (BP-4313)

Obra civil
    XX
    1940-50
    Si plou, l'aigua es queda en una zona del pont degut a la gran quantitat de fang que hi ha.
    Govern d'Espanya Avda Puerta de Hierro, s.n. 28071 - Madrid
    Marc Cucurella Pinilla

Pont d'un sol ull en forma de mitja circumferència fet amb carreus de pedra regulars i lligats amb ciment. Per la seva vessant oriental i occidental fa 7,5 m de longitud. Té una amplada de 4 m, mentre que l'altitud total en el seu punt més elevat és d'uns 3 m encara que no es pot apreciar bé degut a la gran quantitat de vegetació. Als laterals de la superfície, just al costat del paviment cimentat, hi ha unes tanques metàl·liques a banda i banda. La volta de l'ull del pont està feta amb una successió de totxanes.

Un dels elements destructius que va aportar la guerra civil a nivell arquitectònic fóu la desaparició de la gairebé totalitat dels ponts que hi havia dins el terme municipal d'Avinyó. Aquest problema generà, per tant, que just acabada la guerra, entre els anys 1940 i 1950 es construíssin gran quantitat de ponts, sobretot a la carretera que va cap a Sant Feliu Sasserra. Aquest pont va ser un d'aquests construïts en la postguerra.

- ILLA CODINA, Josep (1987). "Avinyó" a FERRER ALÒS, Llorenç (coord). Història del Bages, vol. I, Parcir Ed.
    - TRESSERRA, Joan (prev.) (1932). Notes històriques de Sant Joan d'Avinyó, Manresa.