Pollancre de la font dels Gitanos I
Figaró-Montmany

Vallès Oriental
    Nucli del Figaró
    Nucli urbà. Al costat de la Font dels Gitanos.

Patrimoni natural
    Espècimen botànic
    Ajuntament de Figaró-Montmany. Crta de Ribes n.34. Figaró-Montmany 08590.
    Anna M. Gómez Bach

Pollancre populus nigra. Salicàcies. Alçada: 22m Volta de canó: 3,10m Diàmetre: 0'99m Volta de soca: 4'20m Capçada: 13m Alçada de la primera ramificació: 11m Nombre de branques a la primera ramificació: 4m Tot i que per ser pollancres no es tracta d'exemplars excepcionals tenen l'interès de ser al costat d'una font molt popular. Malauradament, la proximitat de l'autovia els pren rellevància.

Resulta també interessant el fet de tractar-se de pollancre autòcton enfront altres exemplars del municipi que són pollancres americans. Es tractaria possiblement, dels dos peus de pollancre més grans del municipi tot i que no ho sabem amb certesa ja que a la riera de Vallcàrquera hi ha alguns grans exemplars en llocs inaccessibles que impedeixen l'amidament.

Ajuntament de Figaró-Montmany. Informatiu Municipal. Edició trimestral- Abril de 2005, n. 18. p.2-3.MOLINERO, I. El Patrimoni arbori de Figaró-Montmany. 2004. Catàleg d'arbres i arbredes singulars del municipi de Figaró-Montmany (Vallès-Oriental). APRÈN. Serveis ambientals SCCL.