Plafó ceràmic de la Plaça de Santa Margarida

Any
    D'Ernés, Ceràmiques Queralt, S.L
    Ornamental
    Ajuntament de Pont de Vilomara i Rocafort (Pl. Ajuntament, 1; 08254- El Pont de Vilomara i Rocafort)
    Jordi Montlló Bolart - Laura Bosch

Gran plafó ceràmic compost per 351 rajols ceràmics policromats amb tons suaus. Està adossat a la façana d'un edifici públic construït l'any 1973. Es pot contemplar des del carrer del Mestre Saura amb el carrer de l'Arquitecte Gaudí.
    Es tracta d'una obra realista de caràcter simbòlic on s'exalten els elements culturals més identitaris o significatius del poble. La iconografia representada d'esquerra a dreta és: els gegants Berenguer i Sibil·la; el Pont Vell, sobre el riu Llobregat al seu pas del municipi; les esglésies de la Mare de Déu de la divina Gràcia, Santa Maria de Matadars i Santa Magdalena del Pla. A la part inferior esquerra, l'escut representatiu del municipi i a mà dreta, el nom del plafó. Està dedicat a la Plaça de la Margarida. El plafó està signat per D'Ernés, Ceràmiques Queralt, S.L., i realitzat l'any 1999.

La plaça de Santa Margarida va ser inaugurada l'any 1999 amb una àrea de jocs, un sortidor
    d'aigua amb zona enjardinada i un plafó ceràmic ubicat a la façana posterior d'un edifici públic
    actualment emprat per emetre la ràdio municipal, Frecuence-radio.com. Va ser realitzat per
    D'Ernés, i cuit a l'empresa Ceràmiques Queralt, S.L, el mateix any de la inauguració de la plaça.