Plafó ceràmic amb el mapa de Sant Julià de Cerdanyola

Roser Segura
    Obert
    Ornamental
    Ajuntament de Sant Julià de Cerdanyola.
    María del Agua Cortés Elía. OPC

A l'entrada del poble, tocant el mur del jardí de cal Llehí, hi ha un plafó ceràmic amb el mapa del nucli urbà i alguns elements d'interès del voltant. És un plafó fet amb rajoles ceràmiques de 20x20 cm muntat amb un marc de ferro. Amida 2m d'alçada i 2,80m d'amplada. En ell troben el nom del municipi a dalt, un plànol del nucli urbà on es veuen els carrers i totes les cases, així com alguns elements d'interès, i a la part inferior el llistat numerat dels elements del mapa i l'escut del municipi. Va ser realitzat per la ceramista Roser Segura.

En un poble petit com Sant Julià de Cerdanyola l'adreça dels habitatges es fa pel nom de cada casa més que pel nom dels carrers. Així tothom és conegut per la casa i el plànol del municipi així ho reflecteix. Segons la darrera estadística hi ha 180 habitatges dins el nucli urbà i 8 fóra del nucli. Aquest plafó serveix de guia per trobar les cases dins el nucli urbà.