Plaça de la Font Gran Monistrol de Montserrat

Bages
Nucli urbà. Plaça de la Font Gran.
Conjunt arquitectònic
Medieval
Modern
XV-XX
Sí, IPA: 30523
Estructural
Ajuntament de Monistrol de Montserrat. Plaça Font Gran, 2. 08691 Monistrol de Montserrat
Helena Garcia Navarro

Conjunt d'edificis al voltant d'una plaça de grans dimensions, a la part est del poble.Entre aquests edificis hi ha l'Ajuntament de la població, i també s'hi troba la Font Gran, que li dóna nom. Una part de la plaça està enjardinada i s'utilitza com a parc.

Els orígens de la plaça cal cercar-los en la configuració primigència del nucli urbà.
Una placa a la plaça indica que "va aixoplugar els establiments de l'antic i poderós gremi dels paraires que utilitzaven l'aigua de la font per al rentat, perxat i tintat de la llana".

Galobart i Soler, Josep (1994). "La Font Gran de Monistrol de Montserrat". Argentona: l'Aixernador edicions.
Solsona, E; Julià, M. (1991). "Fitxa de l'inventari de patrimoni arquitectònic". Barcelona: Generalitat de Catalunya