Placa commemorativa d'Enric Prat de la Riba
Berga

Berguedà
    Nucli urbà
    Paret lateral de la parroquial, a la cantonada entre la plaça de Sant Pere i el carrer Bonrepòs.

4662035
    Patrimoni moble
    Element urbà
    Any
    1919-79
    Caldria netejar-la i repintar les inscripcions,
    Obert
    Simbòlic
    Ajuntament de Berga, plaça Sant Pere, 1
    Albert Rumbo Soler i Isaac Soca Torres.

Es tracta d'una placa de marbre blanc d'uns 50 per 100 centímetres que conté una altra placa metàl·lica circular d'uns 40 centímetres on s'hi pot veure el perfil d'Enric Prat de la Riba. Les inscripcions sobre el marbre blanc són incises i pintades amb negre.

Malgrat ser treta en temps de les dictadures, la placa es va conservar.

La placa commemorativa la figura de qui fou president de la Diputació de Barcelona i primer president de la Mancomunitat de Catalunya (1914-1917), Enric Prat de la Riba, fou col·locada el mateix any de la seva mort, el 1919; concretament el 12 d'octubre. Prohibida i aparcada per les dictadures posteriors, fou conservada en un magatzem municipal fins que es va tornar a reposar, al mateix lloc on era, l'11 de setembre del 1979. A la placa de marbre original s'hi afegí una inscripció commemorativa.