El jaciment es troba a l'inici del pla del Castell, al seu costat nord-est.
Es conserva una muralla de grans dimensions (uns 126 m de llarg, 2-3 m d’amplada i 1,5 m d’alçada), construïda en pedra seca, situada en el límit i en la part elevada del pla, i restes de murs, també en pedra seca, situats paral·lelament a la muralla.
L’any 1979, una part del sediment va ser rebaixat per mitjans mecànics en un projecte d'urbanització de la zona. Durant el mateix any, J. Sanglas va trobar en superfície diferents materials arqueològics.
L’any 1984, l’equip format per M. Molist, W. Cruells i D. Buxó va dur a terme dos sondeigs que van permetre documentar una gran potència estratigràfica.
Des de l’any 2014, el jaciment ha estat objecte de diverses intervencions arqueològiques, que formen part del projecte de recerca arqueològica d’època prehistòrica a l’àrea del Cabreres i Vall de Sau, dirigides per Anna Gómez.
Aquestes campanyes han permès documentar un assentament a l’aire lliure que, fins al moment, s’inicia del bronze mitjà i final i que evoluciona a un poblat fortificat, en el món ibèric ple. Les principals restes conservades corresponen a una fortificació amb estances adossades i un espai de circulació associat, d’època ibèrica, amb ocupacions puntuals posteriors, una d’elles de principis de l’antiguitat tardana.