Pitosporo (Pittosporum tobira) del C/ Hort Gran
Sitges

Garraf
    C/ Hort Gran (Centre Poble)

Patrimoni natural
    Espècimen botànic
    Sense data
    O.M. d'espais verds i de l'arbrat. Febrer 2007
    Ajuntament de Sitges. Plaça de l'Ajuntament s/n. Sitges-08870
    Conxi Rodríguez

Original de la Xina i el Japó, pertany a la família "Pittosporaceae". Té un tronc rugós de color marró fosc de fulla entera i ovada de color verd fosc que broten a la primavera. La floració és agrupada en inflorescència que es produeix a finals de primavera i té la flor de color crema. Fructifica en càpsula, els fruits són de color vermellós i neixen a l'estiu.
    Resistent a primera línia de mar i a la contaminació urbana i industrial. Té un creixement ràpid i una longevitat mitja. És adient per formar grups o pantalles. És interessant per aromatitzar l'ambient i per fer formes geomètriques (Topiària)
    Té una alçada de 5 mts, amb un diàmetre de 33 cm i ocupa un espai de 5 mts. L'estat sanitari és bo.

Conjunt homogeni que destaca per les dimensions. És singular per l'estat sanitari, l'estètica i la funcionalitat.
    L' expectativa de vida és normal i la situació és pobre.

Catàleg d'Arbres singulars. Àrea de Territori i Medi Ambient. Ajuntament de Sitges