Pineda de pi roig del Montalt
Dosrius

Maresme
    Paratge de can Brugueràs - Zona de Canyamars
    Entre el cim del Montalt i el coll de Paietes

Patrimoni natural
    Zona d'interès
    XIX-XX
    Xarxa natura 2000
    Natura 2000
    Àrea especial de conservació
    PEIN pel Decret 328/1992, Acord de Govern 150/2014
    Ajuntament de Dosrius
    Adriana Geladó Prat

Conjunt de pins (Pynus sylvestris) situat en una zona d'alzinar en recuperació amb arboços, brucs i marfulls. Té una superfície aproximada d'una hectàrea i els exemplars es caracteritzen per les seves pinyes i fulles petites, amb els troncs rectes i una alçada aproximada d'entre 10 i 12 metres. Destaca pel color rogenc de la seva escorça, amb la capçada arrodonida.

L'element està inclòs dins dels límits del Parc del Montnegre i el Corredor.

Pineda excepcional donat que no és corrent trobar-ne al Maresme, ja que necessiten un ambient i temperatures fresques (Pre-Pirineu o Cerdanya). Botànicament, el pi roig és un residu de la darrera glaciació. Fou abundant al Maresme durant el període de les glaciacions, fa uns 20000 anys. Ha anat passant per períodes millors depenent de les temperatures. El pi roig també és conegut com a pi rojalet. Se li atribueix una cronologia de més d'un centenar d'anys.

ALSINA, N.; CALONGE, R.; CUSPINERA, L.; JUBANY, M.A.; LACUESTA, R. (2005). Inventari del patrimoni històric, arquitectònic i ambiental de Dosrius. [Barcelona: Diputació de Barcelona, Ajuntament de Dosrius], Núm. Ref.: I.S.79/240.