Pilar coronat de ca n'Oliveró
Castellbisbal

Vallès Occidental
    Terme de Castellbisbal. Torrent de Pegueres (08755 Castellbisbal)
    Des del torrent de Pegueres, seguint el curs, a uns 3 km a l'esquerra

Patrimoni natural
    Zona d'interès
    BPU
    Raquel Valdenebro Manrique

Situat al torrent de Pegueres. Aquest pilar coronat, conegut com la Damme Coifée, és un pinacle que ha sobreviscut a l'erosió dels agents externs gràcies a la presència d'un bloc rocós, que protegeix els dipòsits d'origen detrític i conglomerats. Es tracta d'una formació geològica caracteritzada per tenir forma d'agulla o pilar que s'ha format degut a l'acció erosiva de l'aire i de la pluja sobre uns materials argilosos, coberts per un material no erosionable. Els agents erosius han anat erosionant els materials pels laterals, mentre que la part situada per sota de la roca no erosionable ha romàs intacte, de manera que s'ha general aquesta forma de columna.

Aquesta formació es troba al peu d'un curs fluvial, actualment sec, que era conegut popularment amb el nom del Torrent que no passa. Es tracta d'un petit curs de torrent que desguassa al torrent de Pegueres, i que efectivament no passa, ja que a l'alçada del pilar coronat desapareix. Es troba al llistat d'elements del POUM amb el núm C.05

MATEU MIRÓ J. (1991) El meu poble. Ajuntament de Castellbisbal.