Pg. Marítim, 25-26- C/ Mare de Déu de Montserrat, 31-33

Edifici
    Popular
    XX
    El Pla Especial determina que cal conservar estrictament la façana i el volum.
    Pla Especial, 368. 2006
    Residencial
    Ref. cad.: 62202CF9695S
    Núria Nolasco Azuaga

Edifici aïllat on predomina un cos d'edificació organitzat en alçat en planta baixa, un pis, i una zona de cobertes en illa. Un segon cos de només planta baixa s'adossa a la part més sud occidental del primer volum. Encara que conté elements formals clàssics, el conjunt no es pot emparentar amb cap estil concret, més aviat amb un eclecticisme post modernista.
    Del conjunt destaquen les obertures de la planta baixa que, llevat de la porta d'accés a l'interior de l'habitatge, estan rematades per un arc rebaixat (escarser). També destaca el balcó del primer pis situat a la façana més meridional (afrontada al Passeig Marítim), amb una llosa de pedra amb dues grans cartel·les decoratives als extrems, que emmarquen la porta de la planta baixa. La resta de finestres disposen de les llindes rectes i uns emmarcaments fets a base de faixes motllurades que sobresurten lleugerament de la línia de façana. Al darrer pis s'observa, en illa, un espai destinat a golfes (podria tractar-se d'una reforma posterior), amb un ample i baix finestral que ocupa la pràctica totalitat de la superfície. Dit espai de illa disposa d'un ràfec diferent a la resta de l'edifici. Mentre que les vessants inferiors disposen d'un voladís motllurat simple, el ràfec de la illa disposa d'un voladís acusat decorat amb elements que simulen una biga travessera de fusta i mènsules que imiten caps de bigues. Sota mateix del voladís, s'estén per tot el perímetre de l'edifici una estreta faixa d'esgrafiat amb la representació de motius florals. El revestiment de les façanes és simple, fet a base d'un arrebossat senzill pintat de color rosa que contrasta amb les motllures de les obertures, probablement de pedra artificial de color blanc.
    Finalment i pel que fa al cos d'edifici adossat a l'angle sud occidental, cal a dir que es tracta de l'estructura d'una tribuna poligonal suportada per un seguit de simples columnes d'estil toscà, damunt la qual s'organitza una terrassa amb una barana de ferro de barrots verticals simples, amb motius florals decoratius situats al centre dels trams de què consta.

Segons els Pla Especial de Protecció del Patrimoni Arquitectònic i Catàleg del Municipi de Sitges, aquest edifici disposa del tipus de protecció II. La finca està catalogada com una construcció de tipus B.

Pla Especial de Protecció del Patrimoni Arquitectònic i Catàleg del Municipi de Sitges (2006)