Patronat d'Acció Catòlica (Edifici social). Església de les Religioses de la Immaculada Concepció
Sitges

Garraf
    c/ Parellades, 60-62

Edifici
    Historicista
    Any
    Gaietà Buïgas i Monravà (1851-1919)
    El Pla Especial insta a mantenir el volum i a conservar estrictament les façanes.
    Pla Especial, 204. 2006
    Número inventari Generalitat i altres inventaris
    IPA-11964
    Ref. cad.: 62218DF0605N
    Núria Nolasco Azuaga

Edifici construït entre mitgeres que presenta una façana-campanar dividida en dos cossos horitzontals mitjançant una cornisa motllurada. A la part inferior s'identifica la gran portalada d'accés, situada al centre i flanquejada per finestres de diferents dimensions; totes aquestes obertures presenten forma d'arc de mig punt. La part superior, és també la més estreta i de menor alçària, emfatitza les visuals verticals tot conferint majestuositat a la composició, i consta d'un gran finestral d'arc de mig punt al que s'ajusta un guardapols ogival, d'inspiració gòtica. La façana apareix coronada per una espadanya, mentre que la coberta és de teules i està disposada a doble vessant. En els murs laterals del cos superior s'identifiquen finestres d'arc apuntant. A nivell decoratiu, destaquen els pinacles emplaçats als laterals de l'edifici i els caps d'àngels que se situen a les mènsules.

Segons els Pla Especial de Protecció del Patrimoni Arquitectònic i Catàleg del Municipi de Sitges, aquest edifici disposa del tipus de protecció IV. La finca està catalogada com una construcció de tipus B. El projecte arquitectònic es conserva en l'Arxiu Municipal de Sitges.
    L'edifici té usos religiosos, socials i culturals.

Segons la documentació administrativa que es conserva a l'Arxiu Municipal de Sitges, amb data de 3 d'abril de 1900, es va presentar al consistori sitgetà una sol·licitud de llicència d'obres per a enderrocar un edifici antic i construir una capella; la direcció tècnica del projecte constava a càrrec de l'arquitecte Gaietà Buïgas. L'1 de maig del mateix any es va col·locar la primera pedra de la capella que, posteriorment, va passar a ser propietat del Patronat d'Acció Social Catòlica, inaugurat l'any 1919.
    Pel que fa a l'autor de l'obra, Gaietà Buïgas i Monravà (1851-1919) destaca com a guanyador del concurs per a la construcció del monument a Cristòfor Colom inaugurat a Barcelona amb motiu de l'Exposició Universal de 1888. Va realitzar part de la seva obra a llatinoamèrica i també va exercir com a arquitecte municipal de Sitges, on una de les seves obres més conegudes és, sens dubte, el Mercat de Sitges (vegeu fitxa núm. 6).

COLL, I. (2001) "Arquitectura de Sitges. 1800-1930". Sitges
    MONTE, M.A. (1986) Inventari del Patrimoni Arquitectònic (IPA) 11964
    Pla Especial de Protecció del Patrimoni Arquitectònic i Catàleg del Municipi de Sitges (2006)
    SOLÉ TASIS, J. "Capilla de la caridad del Cobre" a "El Eco de Sitges" de 12 de novembre de 1950.