Pantà de la font del Vern Aiguafreda

Vallès Oriental
Riera d'Avencó
Pel camí d'Avencó, passat el pont del Peu de Costa.

Patrimoni natural
Zona d'interès
XX
Dolent
Presenta un nivell molt baix a causa de l'acumulació de sediments.
Altres
Agència Catalana de l'Aigua. C. Provença, 204-208. 08036 Barcelona
Marta Lloret Blackburn- Antequem, S.L.

El pantà de la font del Vern és un embassament artificial construït a la riera d'Avencó, prop del pont de Peu de Costa. És un pantà de reduïdes dimensions, construït aprofitant un revolt que fa la riera. Les aigües queden contingudes per una resclosa de formigó de notables dimensions.

El pantà es va començar a construir l'any 1957 per tal de subministrar d'aigua potable el poble d'Aiguafreda després d'uns anys de forta sequera. L'obra va ser promoguda per "Aguas de Avencó", propietat de l'arquitecte Josep Sobrevies. La presa que es va construir assegurava un emmagatzement de 10000 m3. Tot i la seva construcció, l'abastiment d'aigua a la població d'Aiguafreda seguia essent insuficient, motiu pel qual es van construir un nou pantà a la riera de la Figuereta. Finalment, l'Ajuntament d'Aiguafreda va adquirir la concessió de l'aigua i va fer un nou pantà una mica més amunt, en terme municipal del Brull. Aquest, juntament amb l'arribada de l'aigua del sistema Ter-Llobregat, van solucionar el dèficit d'aigua de la població.

Programa de Festa Major de 1957.