Olivera del parc del Castell
Castellbisbal

Vallès Occidental
    Nucli urbà de Castellbisbal. Parc del Castell (08755 Castellbisbal)
    Al parc del castell dins del nucli urbà (08755 Castellbisbal)

Patrimoni natural
    Espècimen botànic
    Ajuntament de Castellbisbal
    Raquel Valdenebro Manrique

Olivera situada a la falda de la muntanya del turó de les garses, dins del parc del castell de la vila de Castellbisbal. L'olivera es troba a tocar del jaciment arqueològic de les basses del parc. Es tracta d'un exemplar que conserva un tronc dividit en dos fragments que formen un diàmetre de 3,80 m de diàmetre. L'alçada total de l'exemplar oscil·la entre els 3,5 i els 4,5 m. L'olivera (Olea europaea) és un arbre de la família de les oleàcies, la varietat silvestre rep el nom d'olivera borda o ullastre. Molt possiblement es tracti d'aquesta darrera varietat. Es tracta d'un arbre perenne propi de tota l'àrea mediterrània. Tot i que no es possible concretar l'edat de l'exemplar, per l'amplada del tronc i les rugositats cal pensar que podria ser un arbre centenari.

Cal penar que es tracta d'un arbre centenari que fou conservat i integrat al parc del Castell a partir del 1975