Mural per la llibertat dels presos polítics
Matadepera

Vallès Occidental
    Avinguda de Les Arenes, s/n.
    Pont del Garrofer

Patrimoni moble
    Element urbà
    XXI
    Any
    13 de desembre de 2017
    Werens (Ramon Puig) i OVNI (Anna Taratiel)
    El 15 de desembre va rebre un atac amb el llançament de pintura al damunt que es va netejar posteriorment.
    Simbòlic
    Ajuntament de Matadepera (Plaça de l’Ajuntament, 1 – 08230 – Matadepera)
    Jordi Montlló Bolart

Mural tipus graffiti, reivindicatiu, de grans dimensions, en color, situat en els dos panys de paret visible d’una torreta d'electricitat, un cop passat el pont del Garrofer, on s’inicia l’Avinguda de les Arenes.

Unes mans amb els braços enlairats i uns grillets presideixen el mural, sobre un fons geomètric i abastracte, on la línia, el color i el volum que representen els habitatges. S’han aprofitat les obertures naturals de respiració de la torreta per simular finestres d’habitatges, on a través d’elles, la gent clama la seva disconformitat. Els clams queden emmarcats per les següents vinyetes: “NO AL 155”; “REPÚBLICA”; “DEMOCRÀCIA”; “LLIBERTAT” i una darrera vinyeta on s’hi ha dibuixat un llaç groc. La tècnica pictòrica emprada ha estat l’esprai amb aspersors de diferents diàmetres i el pinzell.

La iniciativa va ser impulsada pel Comitè de Defensa de la República de Matadepera.

Mural realitzat pels artistes urbans de reconeixement internacional, Ramon Puig, conegut com a Werens (Sabadell) i Anna Taratiel (Matadepera), coneguda amb el nom artístic d’OVNI, reclamant l’alliberament dels presos polítics i denunciant l’aplicació de l’article 155. Els artistes van necessitar dos dies de feina, quedant enllestida el dia 13 de desembre de 2017.