Monument "El bou de Montbui"
Santa Margarida de Montbui

Anoia
    Barri de Sant Maure (08710 Santa Margarida de Montbui)
    Encreuament de la Carretera C-37 amb el carrer de la Tossa, dins del barri de Sant Maure

Patrimoni moble
    Element urbà
    Any
    Manel Vidal
    Ornamental
    Ajuntament de Santa Margarida de Montbui. ( Crta.Valls, 57 08710 Santa Margarida de Montbui)
    Raquel Valdenebro Manrique

Conjunt format per l'escultura d'un bou fet en fibra de vidre i acabat metal·litzat, de 3 metres d'alçada i 4 metres d'amplada, que s'aixeca sobre una base que és un casquet revestit en xapa d'un metre d'alçada. Totes dues peces tenen una estructura de tub de ferro imprimat. Quatre blocs de ciment sostenen el pes del conjunt. L'escultura es situa en una rotonda situada al mig del carrer central del barri de Sant Maure formant part de la carretera C-37 entre Igualada i el polígon industrial de la Tossa. En concret, a la rotonda existent a tocar de l'edifici de la Vinícola.

Dissenyat per l'escultor Manel Vidal i elaborat per l'empresa Futur. Vol representar la vinculació simbòlica entre el bou i la vila, considerat aquest com l'origen de la llegenda que dóna peu al nom de Montbui. En aquest sentit, es pretenia crear la identificació entre el bou i el municipi de Santa Margarida de Montbui. Va ser inaugurat per la fira del bou de l'any 2008.

CASANELLAS I SOLÉ, J.(1998) Santa Margarida de Montbui, Retalls d'història del poble i els seus barris, Patronat de la Tossa de Montbui, Santa Margarida de Montbui. CASTELLTORT et alii (1989) Santa Margarida de Montbui. El nostre poble. Ajuntament de Santa Margarida de Montbui. DOMIGO SANTACANA Francisco de A. (1966) "Emigración a Santa Margarida de Montbuy". Fiesta Mayor. S.p. DOMINGO SANTACANA Francisco de A. (1957) "Operación suburbios" a Igualada núms. 799, 800, 801, 804, 816. Igualada