Monument de la XXVIII Trobada Mundial de Penyes del Barça

Any
    Gerard (Guerau) Calàbia i Rosanas amb l'ajuda de Ramón Reyes
    Simbòlic
    Ajuntament de Sant Adrià de Besòs (Plaça de la Vila,12 - 08930)
    Equip de treball de l'Arxiu Municipal de Sant Adrià de Besòs "Isabel Rojas Castroverde" (ASAB)

Monument ubicat als jardins de les Madres de la Plaza de Mayo amb motiu de la XXVIII Trobada Mundial de penyes del Barça. Es tracta de la representació realista d'un nen jugant amb una pilota de futbol. El nen vesteix pantalons curts i samarreta i amb una cama alçada colpeja una pilota de dimensions desproporcionades en relació al nen. És una escultura en bronze damunt una peanya cúbica, també de bronze, amb les quatre cares vistes amb la representació de l'escut del Barça en tres d'elles i el de Sant Adrià de Besòs en l'altra. La base del conjunt, sobre la que es sosté, és un prisma més ampla de ciment.

El monument s'inaugura en el marc de la XXVIII trobada mundial de penyes del Barça celebrada el setembre del 2004 a Sant Adrià de Besòs. Hi van assistir a l'acte diferents personalitats de l'entorn del club, com ara Joan Laporta, en aquells moments president, exjugadors i jugadors com Stoichkov o Carles Puyol.

Mundo Deportivo. 13 de setembre de 2004. Viure Sant Adrià de Besòs. Butlletí d'informació municipal. Núm. 84, octubre 2004. http://monuments.iec.cat/fitxa.asp?id=94&abrev=cat