Monument commemoratiu a la Penya Barcelonista de Martorell

Element urbà
    XXI
    Any
    S'han desprès lletres i altres elements que formaven part del monument.
    Simbòlic
    Ajuntament de Martorell. Plaça de la Vila, 46. 08760 Martorell
    Dídac Pàmies Gual

El monument commemoratiu de la Penya Barcelonista de Martorell es troba als Jardins de la Torre de les Hores, al carrer del Mur, 63. Es tracta d'una escultura feta de xapa de cortén fixada al terra. Està formada per una estructura metà·lica rectangular, amb el costat esquerre arrodonit, on hi ha fixat una placa rodona amb una llegenda amb lletres blanques sobre fons blau i grana, on es llegeix: "PENYA BARCELONISTA DE MARTORELL". A la banda dreta del monument hi ha la data: "1960-2010" en vertical. A mitja alçada s'hi indica: "50 ANIVERSARI".

En el marc de la 1ª Trobada de Penyes Barcelonistes del Baix Llobregat a Martorell, en motiu de la celebració del cinquantè aniversari de la Penya del municipi, es van dur a terme diversos actes. Entre ells destaca la inauguració el diumenge 20 de juny del 2010 d'un monument commemoratiu d'aquesta trobada als jardins de la Torre de les Hores.