Monument als set ciències o de l'espiral
Arenys de Mar

Maresme
    Ruiera del Bisbe Pol, s/n
    A tocar de la carretera N-II

Patrimoni moble
    Element urbà
    XXI
    Any
    Jordi Coll i Alzina
    Simbòlic
    Ajuntament d'Arenys de Mar (Riera del Bisbe Pol, núm. 8, 08350 Arenys de Mar)
    Jordi Montlló Bolart

Monument conegut oficialment amb el nom de l'Espiral. Popularment és conegut com el monument als "setciències" dedicat als arenyencs, anomenats així pels habitants de municipis veïns, amb un to mig irònic i mig ofensiu per haver de desplaçar-se a Arenys de Mar per fer molts tràmits administratius, burocràtics, notarials, judicials, etc.

Consisteix en una espiral de set compartiments col·locada damunt un pedestal. En una placa metàl·lica es pot llegir: "ESPIRAL / JORDI COLL i ALZINA / SERRALLERIA MECÀNICA ALSINA / DIRECCIÓ JOSEP PÉREZ i SERRAT / MAIG DE 2014"

Els set graons representen, alhora, les set ciències humanes, que ens dirigeixen cap al cel.

Va ser una donació de l'artista local Jordi Coll Alzina, i és la reproducció a gran escala d'una obra anterior del mateix autor.