Monument al 70è aniversari de la IIa República

Any
    Obert
    Simbòlic
    Ajuntament de Caldes de Montbui (Pl. de la Font del Lleó, 11)
    Laura Bosch Martínez

Placa commemorativa de forma quadrada, realitzada en marbre negre amb una inscripció gravada amb lletres grises amb la llegenda " 70è aniversari de la II a República. En homenatge als seus defensors. 14-04-2001. Aquesta placa es troba enganxada damunt d'un pedestal amb la coberta inclinada, realitzat amb totxo i ciment i recobert amb plaques de marbre gris. Mesura 70 centímetres d'alçada i es troba ubicada dins d'un dels parterres de la zona enjardinada més propera a les escales que condueixen de l'ajuntament a la plaça.

Després de ser inaugurada la Plaça Onze de Setembre, que de fet havien estat els jardins de l'antic balneari La Salut i Garau, durant els segles XVIII i XIX, es col·locà una placa que fou inaugurada el 14 d'abril de l'any 2001, pel 70è aniversari de la Segona República, en memòria i homenatge als seus defensors. Cada any es recorda aquesta data amb un acte simbòlic.
    L'any 2008, l'Ajuntament de Caldes de Montbui es va sumar als actes de commemoració del 77è aniversari de la proclamació de la Segona República i, per aquesta raó, la bandera republicana va ser penjada al balcó de l'ajuntament. L'alcalde Jordi Solé va afirmar que "l'Ajuntament de Caldes dóna suport i se suma als actes de commemoració de la República, perquè amb el pas dels anys es fa cada vegada més necessari donar a conèixer els fets històrics que van ocórrer a casa nostra fa 77 anys".