Monument a Salvador Espriu
Sant Fruitós de Bages

Bages
    Sant Fruitós de Bages. Pl. de Salvador Espriu (08272 Sant Fruitós de Bages)

Patrimoni moble
    Element urbà
    XXI
    Any
    Mercè Riba
    Ornamental
    Ajuntament de Sant Fruitós de Bages. Crta de Vic 35-37 (08272 Sant Fruitós de Bages)
    Raquel Valdenebro Manrique

Monument commemoratiu en homenatge a Salvador Espriu ubicat al mig de la plaça que du el mateix nom. Es tracta d'un monument format per un bloc petri rectangular, disposat horitzontalment de 2,00 m de llargada x 60 cm d'amplada x 1,00 m d'alçada. Sobre aquesta base s'assenta una figura de ferro colat que representa un home, assegut al bloc de pedra, en aquest cas simbolitzant un poeta, esculpint en un llibre. El simbolisme té a veure amb la idea dels poetes com a escultors de la paraula. Esculpit a la pedra es pot llegir un vers de Salvador Espriu: " Les paraules són forques d'on a trossos penjo la raó"

La idea de l'aixecament d'aquest monument fou proposada al finalitzar la urbanització i la construcció dels blocs de pisos que conformen els voltants de la plaça. A tal fi fou proposat un concurs d'idees que fou guanyat per Mercè Riba, executora del projecte. El monument fou finançat per la promotora dels pisos Habitatges Entorn SS.CC., S.L.