Monument a Rafael Casanova El Papiol

XX
Eduard Serra
Legal
BPU. G11-Catàleg de Patrimoni Arquitectònic del Papiol.
Simbòlic
Ajuntament del Papiol, Av. Generalitat, 7-9 | 08754 - El Papiol
Juana Maria Huélamo Gabaldón

Monument que està format per una base de formigó, en forma de paral·lelepípede, dins la qual es troben, en plànol vertical, i de manera visible, a mitja alçada del formigó, quatre feixos de barres de ferro corrugat, els quals estructuralment consoliden la forma de la base per les cantonades.
En una de les cares de superfície de la base, hi ha una llegenda grafitejada: "EL PAPIOL A RAFAEL CASANOVA"

Es troba al costat d'un conjunt de pedres sense desvastar que formen els sustrat geològic del poble, així com a la placeta que hi ha al davant de Ca l'Estrada.
Un petit enjardinament format per una adelfa i una bardissa de cirerers xinesos, complementen el conjunt i donen singularitat a la visualització de l'escultura.

Aquesta obra va ser realitzada per l'artista local Eduard Serra, impulsor del Museu del municipi.