Monument a la volta catalana
Vilassar de Dalt

Maresme
    Plaça del teatre, s/n

Patrimoni moble
    Element urbà
    Any
    Pep Brazo; Pere Duran; Ramon Guarda i Enric Vila
    Ornamental
    Ajuntament de Vilassar de Dalt (Pl. de la Vila, 1 - 08339)
    Jordi Montlló Bolart

Reproducció d'una construcció tradicional catalana que consisteix a cobrir l'espai amb una volta de maons col·locats per la seva part plana damunt de quatre pilastres realitzades també de maó. Està envoltada per una tanca de protecció.

En una fase posterior es voldria posar una placa de zinc perquè es reflecteixi la volta.

Aquesta reproducció d'una volta catalana seguint el sistema constructiu tradicional es va construir amb motiu del certamen Open House Barcelona d'arquitectura organitzat el 25 i 26 de l'any 2104, on el municipi de Vilassar de Dalt va ser membre convidat. L'Ajuntament, des de la Regidoria de Cultura va impulsar la construcció, que va ser dirigida per l'arquitecte Pep Brazo, tècnic de l'empresa URCOTEX, S.L.. Els paletes que hi varen intervenir van ser Ramon Guarda i el paleta del poble, Enric Vila. Les rajoles, són fetes a mà pel rajoler Pere Duran, amb argila del país i el ciment prové de la mina natural del Berguedà (Cementos Collet". Aquest element va ser construït amb caràcter interí, ja que inicialment s'havia de representar la volta del teatre. L'objectiu d'aquesta construcció era clarament didàctic; però l'èxit i l'acollida de la gent va ser tan gran que s'hi ha posat una tanca de protecció, convertint-se en un element patrimonial, fil conductor de l'obra de Rafael Guastavino, amb la fàbrica de Can Manyer i el teatre de la Massa al costat.