Monument a la Puntaire

Any
    Cèsar Cabanes Badosa
    Simbòlic
    Ajuntament d'Arenys de Mar (Riera del Bisbe Pol, núm. 8, 08350 Arenys de Mar)
    Jordi Montlló Bolart

Monument en bronze, dedicat a les puntaires d'Arenys, que és com dir a les dones d'Arenys, ja que era un ofici realitzat per les dones de la vila, que qui més qui menys realitzava en un moment de la seva vida i era font de subsistència o suport econòmic de moltes famílies.

Homenatge en forma de figura femenina, de cos sencer amb vestit tradicional, que sosté amb una mà un coixí amb boixets. És una reproducció d'una escultura de terracota dels anys 20 del segle XX, conservada al Museu Marès de la Punta. L'autor va ser Cèsar Cabanes Badosa (Arenys de Mar, 1885 - 1952).

La tradició de fer puntes de coixí a Arenys de Mar es remunta al segle XVIII i va ser un dels principals productes d'exportació durant el segle XIX, quan es dedicaven a aquesta feina unes 1.200 puntaires (quan el poble tenia uns 4.500 habitants).

L'any 2003 l'Associació d’Amics de la Puntaire va promoure la realització d'aquest monument en homenatge a les puntaires d'Arenys.

FERNÁNDEZ ÁLVAREZ, Ana; LLODRÀ NOGUERAS, Joan Miquel (2010). Cèsar Cabanes Badosa. Retorn a casa. Museu d'Arenys de Mar; consultable a: https://museu.arenysdemar.cat/ca/publicacions/publicaci%C3%B3-dexposicions-c%C3%A8sar-cabanes-badosa-retorn-casa