Monument a la Constitució del 1812
Sant Fruitós de Bages

Bages
    Sant Fruitós de Bages.El Bosquet (Av. Jaume I) (08272 Sant Fruitós de Bages)
    El Bosquet

Patrimoni moble
    Element urbà
    Any
    P. Ponti
    Ornamental
    Ajuntament de Sant Fruitós de Bages. Crta de Vic 35-37 (08272 Sant Fruitós de Bages)
    Raquel Valdenebro Manrique

Monument format per un bloc de pedra calcària de grans dimensions i forma irregular en el qual han estat esculpides diferents referències a la temàtica del monument, que és la constitució espanyola del 1812. Si bé en dues de les cares del bloc s'han esculpit flors en relleu o bé rebaixades, i algunes petxines; la cara principal del bloc petri, encarada al Bosquet, du esculpida a la part superior un rostre femení, amb algunes flors, una de les quals ocupa tota la galta dreta. Sota el rostre es llegeix la inscripció que explica el motiu commemoratiu: " La Pepa primera constitució liberal europea". Al canto del darrera es llegeix l'autoria i la data del monument: " P. Ponti, -3-19-1991-. Picapedrer Casacoberta."