Monument a Anselm Clavé

Any
    Rafael Solanic i Balius
    Simbòlic
    Ajuntament de l'Hospitalet de Llobregat (Pl. de l'Ajuntament 10-22)
    Jordi Montlló Bolart

Monument en homenatge que ret la ciutat de l'Hospitalet al mestre Anselm Clavé ubicat en els parterres de la plaça que porta el mateix nom. Consta d'una estructura principal de prisma de granit damunt la qual hi ha l'escultura d'un nen amb una estrella al front amb lira i llorer. A cada costat hi ha dos cossos de prisma triangular amb plafons de terracota amb la representació de cantaires d'un cor. Tot plegat damunt una peanya hexagonal.
    Les inscripcions que hi ha són: al davant, una dedicatòria: "L'Hospitalet de Llobregat a J. Anselm Clavé 1824-1894. I a la part del darrere: "L'univers, l'Aurora, la Joventut, els Antics, els Callats, els Pilotaires, els Rossinyols, els Torrasencs Homenatge de les societats corals de la ciutat presidides per l'Estendard de la que fou la primera de totes: la S.C el Llobregat. Fundada l'any 1851 i la data 12-12-1954."

Les seves dimensions són:
    - Monòlit: 284 x 56 cm, prismes afegits: 229 x 66 x 15 x 32,5 cm.
    - Plaques de terra cuita: 123 x 55 x 9 cm, medalló: 37 cm de diàmetre.

Les corals l'Univers, l'Aurora, la Joventut, els Antics, els Callats, els Pilotaires, els Rossinyols, els Torrasencs són les societats corals de la ciutat presidides per l'Estendard de la que fou la primera de totes: la Societat Coral El Llobregat, fundada l'any 1851.
    Va ser inaugurada el 12 de desembre del 1954. I se'n va fer una reconstrucció l'any 1980.

ABAIJÓN, Eduardo; ANCUTAS, Loredana i FERNÀNDEZ, Adriàn (2009). Les escultures de la ciutat: passegem, mirem i aprenem. Treball de recerca 4t ESO IES Llobregat. Inèdit.