Monòlit en record de l'Onze de Setembre
Montornès del Vallès

Vallès Oriental
    Jardins de l'Ajuntament. 08170 - Montornès del Vallès

Patrimoni moble
    Element urbà
    Any
    Simbòlic
    Ajuntament de Montornès Av. Llibertat, 2, 08170 - Montornès del Vallès
    KuanUm - Juana María Huélamo Gabaldón. / Ajuntament de Montornès del Vallès

Descripció Monòlit de granit en forma de prisma rectangular irregular i lleugerament desbastat. A la part superior es poden percebre en baix relleu quatre barres de color vermell i, a la part central, la inscripció "11 SETEMBRE 1714". Al centre del monument, en una placa de bronze, s'hi llegeix un fragment d'un poema de Miquel Martí i Pol: ...Cap llei no imposa silenci al cor que estima Apleguem totes les voluntats i fem-ne una sola bandera...

Aquest monòlit va ser inaugurat l'11 de setembre de 1994. Inicialment es va col·locar a la cruïlla del carrer de Jaume Balmes i l'avinguda de la Mare de Déu de Montserrat. L'any 2003 va ser traslladat als jardins de l'Ajuntament.

ALCAIDE, M.; GENÉ, M. ; GUANYABENS, N. (2009). Montornès a la vista. Elements per a la descoberta del patrimoni cultural i natural de Montornès del Vallès. Ajuntament de de Montornès del Vallès.