Monòlit de pedra de Sant Quirze Sant Quirze Safaja

Ornamental
Ajuntament de Sant Quirze Safaja
Núria Cabañas

El monòlit monumental de Sant Quirze Safaja es troba situat a l'entrada del camí del Badó, just davant la carretera C-59. Es tracta d'una pedra arenosa de 3 metres d'alçada on s'hi va esculpir la imatge de dos pins amb fulles caigudes a la part inferior de la banda dreta i a l'esquerra el nom de St. Quirze Safaja i El Llindar del Moianès. A la part superior hi consta l'escut de Sant Quirze Safaja i l'escut de Catalunya. A la part inferior i a l'extrem dret hi consta qui ho va realitzar: Voluntaris de les Fonts 2015. Davant hi ha un petit espai enjardinat emmarcat amb travesses de fusta.

La pedra per donar la benvinguda es troba situada a l'entrada sud del municipi, a la zona dels Pinars del Badó. La pedra la va inaugurar l'alcaldessa, Anna Guixà, durant la festa dels patrons Sant Quirze i Santa Julita. Els voluntaris que van participar en la creació de l'escultura van assistir a la missa solemne i van culminar l'acte amb una arrossada.