Monòlit de mossèn Ignasi Casanovas

Ornamental
    08142A005000700000HP
    Josep-Vicenç Mestre i Casanova

En record de l'assassinat de mossèn Ignasi Casanovas es conserva un monòlit amb el següent text inscrit: "XVI-IX-MCMXXXVI. Aqui dio la vida por Dios y por España el Rdo. P. Ignacio Casanovas Perramon. Sch. P. Caminante, descubrete y reza". Al peu del monòlit apareix el símbol dels Escolapis amb les inicials MA (primera i última lletra de la paraula grega "Maria"), MP (primera i última lletra de la paraula grega "Mater") i OY (primera i última lletra de la paraula grega "Θεού ", ", "d' Déu")."Per tant la lectura completa seria "Maria, Reina del cel i de la terra, Mare de Déu"

El dia 16 de setembre de 1936 tres milicians armats amb fusells i pistoles van capturar a mossèn Ignasi Casanova i Perramon que es trobava amagat a can Brunet. El van fer sortir del mas i van marxar en direcció cap a Òdena. El piquet es va parar en el lloc anomenat "La Creueta", a uns vint minuts de Can Brunet. En aquest indret fou assassinat i es situà un monòlit per recordar-ho.
    El diumenge dia 1 d'octubre de 1995, el Sant Pare Joan Pau II va proclamar Beat a l'escolapi igualadí P. Ignasi Casanovas juntament amb altres 12 escolapis morts el 1936 i 185 màrtirs.

MESTRE CASANOVA, Josep-Vicenç (1993): "Capella del Sagrat Cor de Jesús de can Brunet", Òdena, Butlletí d'Informació Municipal. Nova època, 31, Ajuntament d'Òdena, Òdena, p.18.
    MESTRE CASANOVA, Josep-Vicenç (1993): "Capella del Sagrat Cor de Jesús de can Brunet" al Butlletí de la parròquia de Sant Pere Apòstol d'Òdena, 37, Parròquia de Sant Pere d'Òdena, Òdena