Monòlit a la memòria d'E. Cucurella
Els Hostalets de Pierola

Anoia
    Jardins de Can Ponsa, al costat del carrer de l'Escorxador
    Just al final de la pista de basquet

Patrimoni moble
    Element urbà
    Any
    Ornamental
    Ajuntament dels Hostalets de Pierola
    Jordi Parcerisas Valls

Bloc de pedra que fa la funció de font. S'hi pot llegir la inscripció "A LA MEMORIA DE D. E. CUCURELLA".

Aquest monòlit va ser col·locat a l'actual placeta del Dr. Conde (aleshores plaça de los Mártires) amb motiu de la portada d'aigües de l'any 1957. Està dedicat al patrici hostaletenc Enric Cucurella, un fuster ebanista establert a Barcelona des de les darreries del segle XIX i que havia tingut una intervenció destacada com a mecenes de diverses obres importants en el seu poble d'origen, els Hostalets de Pierola. Cucurella va ser un dels quatre promotors de l'edificació del Casal Català. Aquest monument va ser retirat del seu emplaçament originari quan es va realitzar la remodelació de la Placeta del Dr. Conde lligada a l'urbanització de la plaça de cal Figueres l'any 2003. L'any 2010 ha estat recuperat i se li ha cercat un nou emplaçament, just en un dels extrems del parc de can Ponsa.

VVAA (2007): L'ahir i l'avui del nostre poble Els Hostalets de Pierola, Els Hostalets de Pierola, p. 52 i 78.
    MONTSERRAT VALLS, Josep (2006): Els meus records, Ajuntament dels Hostalets de Pierola, p. 170-171.