Mina d'en Pepet de Can Sans Alella

Maresme
Vall de Rials, a llevant del torrent i a ponent del nucli d'Ibars Meia.
Baixant pel torrent de Rials des de Caves Roura, pel segon torrent que trobem a mà esquerra.

Element arquitectònic
XIX-XX
Legal
BCP (Catàleg Patrimoni d'Alella - 2010)
Productiu
Polígon 03 - parcel·la 33
Jordi Montlló Bolart

Entrada de mina d'aigua que té el naixement a 500 metres, a la Vinya de l'Oliva. El senyor Rafael Puig, propietari, ens explicà, que hi ha sis pous de registre d'aquesta mina; el més alt és de 22 metres. La porta d'entrada és una reixa de ferro amb la paret frontal feta de paredat antic, amb pedres petites i irregulars unides amb morter. La volta és d'entibada i els bancs de maons aparellats, conducció modernitzada amb tub de plàstic.

AJUNTAMENT D'ALELLA (2010). Catàleg patrimoni històric, artístic, cultural i mediambiental; dins el Pla d'Ordenació Urbanística Municipal d'Alella.
MONTLLÓ, Jordi i FONT, Josep (2007). Inventari d'arquitectura rural i popular d'Alella. Inèdit.