Materials de Tavèrnoles al Museu Geològic del Seminari de Barcelona
Tavèrnoles

Osona
    Museu Geològic del Seminari de Barcelona. C/ Diputació nº 231, 08007, Barcelona.

Patrimoni moble
    Col·lecció
    Cenozoic
    Museu Geològic del Seminari
    Restringit
    Científic
    Privada accessible
    Arquebisbat de Barcelona
    Virgínia Cepero González

Es tracta de materials fòssils recollits al terme municipal de Tavèrnoles, principalment pel Dr. Lluís Via Boada entre els anys 50 i 60 del segle passat. Foren trobats a diferents zones del terme municipal: a les proximitats del castell i a d'altres indrets de Savassona, al voltant del Pont del Vent, al Raurell, a la carretera del Parador de Sau, a la Passarella, i a can Ton Xic. Entre els materials recollits, que corresponen a l'eocè, hi destaca la fauna carcínica (crancs) del jaciment de can Ton Xic.

El Museu Geològic del Seminari de Barcelona, propietat de l'Arquebisbat de Barcelona, fou fundat l'any 1874. La col·lecció del museu té unes 70.000 entrades de fòssils de tots els períodes geològics. Compta amb un important fons museístic en paleontologia especialitzada en invertebrats. El Museu Geològic disposa d'una biblioteca especialitzada, un laboratori i un destacat arxiu històric.

MUSEU GEOLÒGIC DEL SEMINARI DE BARCELONA: www.mgsb.es/