Magatzem de la Cooperativa Sindicat Agrícola

XX
    Any
    1924
    Degut a la manca d'activitat presenta algunes deficiències de manteniment.
    Sense ús
    7070301CG8077S0002FJ
    Josep-Vicenç Mestre i Casanova

El magatzem de la Cooperativa Sindicat agrícola respon a un edifici de planta baixa allargada d'obertures quadrangulars. La façana és rematada per un capcer a doble vesant sobrealçat a la part central de perfil curvilini. Cal destacar la obertura a la part central alta de la façana a partir de tres finestres allargades fetes amb maó. El maó és també l'element utilitzat a les cantoneres, remats i divisòries de la façana de l'edifici així com en els elements punxeguts de tipus decoratiu. Les seves característiques formals permeten enquadrar-lo perfectament dins el corrent noucentista.

Descripció extreta de la fitxa de l' Inventari del Patrimoni Històric, Arquitectònic i Ambiental d'Òdena, Diputació de Barcelona, Servei del Patrimoni Local i Ajuntament d'Òdena. Barcelona, 2013.

Segons Josep-Vicenç Mestre: "L'entitat Cooperativa Sindicat Agrícola es va constituir el 24 de febrer de l'any 1924". Per aquestes dates, i a l'altra banda de l'edifici principal, tot creuant la carretera, es va aixecar aquest gran magatzem. A l'entorn dels anys 70 fou habilitat per encabir la fàbrica tèxtil JUPER S.L.

MESTRE CASANOVA, Josep-Vicenç (1989): "Òdena comptava a principis de segle amb unes infraestructures socials envejables", Òdena, Butlletí d'Informació Municipal. Nova època, 17, Ajuntament d'Òdena, Òdena, pp.7-8.