Les vinyes de Malvasia de l'hospital de Sant Joan
Sitges

Garraf
    Asil-hospital Sant Joan Baptista
    Asil-hospital, C/.Hospital, C/.Joan Ramon, C/. Cardenal Vidal Barraquer.

Patrimoni natural
    Espècimen botànic
    Modern
    Medieval
    Sense data
    Productiu
    Ajuntament de Sitges. Plaça de l'Ajuntament s/n. Sitges-08870
    Laia Massansalvador Soler

La malvasia és una varietat de cep blanc, encara que també n'existeix una subvarietat negra. El raïm de malvasia és menut i poc compacte. El gra és gros, tendre i ovoide, molt dolç i aromàtic. El vi elaborat amb aquesta varietat vitícola és anomenat també malvasia, o vi de malvasia, un vi licorós blanc, dolç, olorós i d'alta graduació.
    En ocasions, la malvasia es designa amb complements: de Sitges, roja, catalana, del país, de gra gros (o vermentino), grossa, primerenca, borda, d'Alacant o del Rosselló (subvarietat anomenada trobat).

Actualment sols es conserven les vinyes de malvasia de l'Asil- hospital Sant Joan Baptista.

El conreu d'aquesta varietat de vinya és tradicional a l'àrea de Sitges i pot datar d'època moderna.

CIURANA I GALCERAN, J(1987). "Els prestigiosos vins de Catalunya". Institut Català de la Vinya i el Vi. Generalitat de Catalunya.