Les Casetes de La Gornal

XIX-XX
    Residencial
    Diversos propietaris
    Núria Cabañas. Web Cultura, SCP.

Les Casetes de La Gornal és un nucli de població situat al sud del nucli de La Gornal. Es tracta d’un conjunt d’habitatges situats al llarg de dos eixos principals, el carrer del Sol i el carrer de la Mare de Déu de l’Assumpció seguint una prolongació i continuïtat amb el nucli urbà de Bellvei. Les edificacions segueixen una mateixa composició, de planta baixa i pis. D’aquest conjunt en destaca el carrer Les Dues Províncies, eix que divideix l’estructura urbana en dos municipis, Bellvei i de La Gornal, i dues províncies, Tarragona i Barcelona.

Les Casetes de La Gornal és van formar en època contemporània en relació a l’activitat agrària, atès que era una zona de camps de conreu i vinya i la venda de terrenys per a construcció d’habitatges, principalment de dos propietaris un de Bellvei i l’altre de La Gornal. El barri de les Casetes de la Gornal i forma part del continu nucli urbà de Bellvei. Abans de 1990 les Casetes igual que el municipi de Castellet i la Gornal formaven part de la comarca del Garraf. No obstant, amb la noca divisió territorial Castellet i la Gornal va passar a formar part de la comarca de l’Alt Penedès i com a conseqüència els habitatges que formen part de les Casetes de la Gornal també, ocasionat que un dels carrers actuï de divisió territorial i provincial.