Les campanes de l'església d'Olivella
Olivella

Garraf
    Església de Sant Pere i Sant Fèlix
    Campanar de l'església de Sant Pere i Sant Fèlix

Patrimoni moble
    Objecte
    Modern
    XVII-XIX
    Restringit
    Religiós
    Privada accessible
    0540001DF0704S
    Josep Anton Pérez Arriaga

El campanar de l'església d'Olivella aixopluga tres campanes. En direcció est, en la finestra amb vistes cap al carrer major, hi ha una peça de 57 cm de diàmetre i 46 de llargada. Enmig de la cintura de la campana hi ha un segell guarnit amb elements florals amb la inscripció amb una part il·legible: ‘Construida por Isidro Palli... Barcelona' i sota amb unes pastilles superposades els números 18, falten els dos números que completarien la data de la campana. A cada costat de la panxa apareixen imatges de sants motllades, en una banda un sant amb corona vestit noblement i amb una llança, a l'altre una mare de Déu coronada amb el nen Jesús també coronat. A la part superior de la campana apareix la inscripció ‘Renobada por Antonio Marcer' Les dues campanes ubicades a les finestres que donen a la façana principal amb vistes a la plaça, són del mateix any i fetes pel mateix constructor: any 1600, Simon Faillet. Es diferencien per les mides. La més petita és de 77 cm de diàmetre i 68 cm de llargada. Al llavi de la campana hi ha una inscripció en llatí, una oració i el nom del mestre que va fer les campanes. A la part superior de la campanar una inscripció una oració en llatí dedicada a la Mare de Déu demana protecció contra les tempestes. L'altre campana de 84 cm de diàmetre i 80 cm de llargada és dedicada als patrons de la parròquia, Sant Pere i Sant Fèlix, tal com expressa la inscripció de la part superior. El llavi de la campanar conté una inscripció en llatí, una aclamació a Jesucrist. Amdues campanes tenen una creu motllurada al enmig de la campanar i les inicials de Jesucrist en grec i en llatí. També algunes figures de sants, bisbes i arcàngels, alguna força degradada. Per últim cal destacar que les anses d'aquestes dues campanes presenten decoracions amb cares humanes. Les tres campanes pengen de tremuges de peces de fusta amb tirants. Les campanes toquen per un sistema elèctric mecànic.

La campana més petita podria ser original del poble de Jafre, segons l'afirmació que Mn. Ramon Català recull el seu llibre.

CATALÀ, R. (2003). Quaranta anys a la parròquia d'Olivella (Garraf). Anècdotes i vivències d'un rector rural. Olivella. Edita l'autor i l'Ajuntament d'Olivella