L'arc d'una ferida de lluna
Santa Perpètua de Mogoda

Vallès Occidental
    Passeig de la Florida / Onze de Setembre.
    Rotonda

Patrimoni moble
    Element urbà
    Any
    Cesc Bas
    Bé catalogat Ajuntament SPM
    Ornamental
    Ajuntament de Santa Perpètua de Mogoda
    Goretti Vila i Fàbregas

L'escultura és un homenatge a Joan Miró. El monòlit central està suspès en l'aire per una biga de ferro amb quatre barres: el pintor universal i cosmopolita té els peus íntimament enfonsats en una terra amb la qual se sentia molt lligat. Una aresta amb una motllura de tall clàssic s'associa al 1893, any del seu naixement. Diferents fractures del volum mutilen les superfícies planes, i indiquen la ruptura estètica que suposà l'obra mironiana a partir de 1929. Grafismes en baixos relleus i acolorits recorden una iconografia que ha estat popularment acceptada. El bust de l'artista identifica l'homenatjat i li dóna una presència constant i transparent. Un arc monumental que travessa l'escultura recull dos elements omnipresents en la seva obra, una lluna i una esfera.
    Mides: 1200 x 1080 x 120 cm, i urbanització de la rotonda.
    Material: formigó blanc, ferro (acer 111), acer galvanitzat, fibra de vidre, pintura plàstica, esmalts antioxidants i rajola.

Projecte i direcció artística: Cesc Bas (Mollet del Vallès).
    Euip de treball: Elies Camarena, Marta Casanovas, M. Sierra Gillué, Rubén Gonzàlez, Joan Masip, Eva Sans, Lluís Solà i Elisenda Ventura (Santa Perpètua de Mogoda).

Centenari del naixement de Joan Miró. 6 de març de 1994.

Postals. Santa Perpètua de Mogoda. Parc escultòric. Un passeig per conèixer les escultures del municipi. Edita: Servei de Cultura - Patronat Granja Soldevila - Ajuntament de Santa Perpètua de Mogoda, 2003.