Jaciment de l'edifici consistorial (Ajuntament).
Vilafranca del Penedès

Alt Penedès
    Carrer de la Cort, 14 (Ajuntament)

Jaciment arqueològic
    Medieval
    Modern
    XII-XV
    Pla d'ordenació urbanística municipal de 2003
    Número inventari Generalitat i altres inventaris
    Si:CC.AA 20 i 7506
    Restringit
    Productiu
    Ajuntament de Vilafranca del Penedès (C. de la Cort, 14).
    Jordi Montlló Bolart

Restes medievals d'un edifici anterior al de l'Ajuntament i sitges. S'han documentat unes canalitzacions fetes amb lleixes de pedra (30 x 80 x 13 cm), una superfície enllosada de 4'5 x 3 metres, un mur paral·lel a la canalització i sobreposat a l'enllosat, el basament d'un dels arrancs d'arcada apuntada, sobreposat també a l'enllosat.
    A la sala que dóna al carrer Sta. Maria, actualment oficina d'atenció al ciutadà, hi ha 6 sitges tapades amb vidre. Estan disposades paral·lelament 3 i 3 (de 0,50 cm de boca i entre 2,9 i 4 metres de profunditat). Estan excavades en el sòl natural anomenat "tapassot" (argiles compactes i carbonats) i llentiols de graves en la base. Tenen restes d'un acabat de calç, mostra d'una continua utilització i de refaccions. Les boques de les sitges són fetes de pedra treballada sobre la que s'aixeca el paviment actual uns 60 cm, una d'elles està segellada amb una roda de molí. Totes tenen un fons pla.
    Alguns dels materials trobats són: 1 bol i un plat de blava catalana, 2 plats de reflex metàl·lic, 1 plat de terrissa comuna, 1 objecte de coll circular amb forma d'embut i perforacions múltiples en el coll (filtre), en pedra hi ha un morter, 2 plats de molí de mig metre aproximadament, 1 bola de pedra (mà de morter?), 2 bases planes de columna, 2 fusts de columna llisos i varis encaixos.

Es descobreix entre 1963 i 1969 en les reformes i restauració de l'edifici central de l'Ajuntament, en l'ampliació de la planta baixa.
    Entre el 3 al 27 d'agost de 2004, es va fer una intervenció de Tríade SCP, dirigida per David Álvarez Mon.

AJUNTAMENT DE VILAFRANCA (1985). Servei d'iniciatives culturals. "La casa de la vila: Història - visita a la casa de la vila", dins del Dossier Pedagògic "La casa de la vila", Ajuntament de Vilafranca, Comissió de Cultura, 1985, p. 3-5.
    BENACH i TORRENTS, Manel (1983). El barri gòtic i els museus de Vilafranca. Museu de Vilafranca, 2ª ed.
    Carta Arqueològica de l'Alt Penedès: Vilafranca del Penedès. Inventari i Documentació del Patrimoni Arqueològic i Paleontològic de Catalunya.
    COY i COTONAT, Agustí (1909). Vilafranca del Penedès, su historia y monumentos. Barcelona: Impremta Francisco J.Altés i Alobart.
    ROSSELLÓ i RAVENTÓS, Joan (1986). L'Alt Penedès, dins l'Inventari del patrimoni arquitectònic de Catalunya, vol. 2. Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya. Barcelona, pp. 208-248.
    ROSSELLÓ i RAVENTÓS, Joan i altres (1986). Pla especial i catàleg del patrimoni històric, artístic i ambiental de Vilafranca del Penedès. Inèdit.