El projecte del Parc de Ponent fou concebut el 1986 pels arquitectes Josep Martorell, Oriol Bohigas i David Mackay; s’inaugurà el 1989. Catorze anys després, el 2003, l’artista granollerí Jordi Benito va realitzar al Museu de Granollers l’exposició Antwort. Aleshores va presentar les idees que, tres anys més tard, recolliria i sistematitzaria en el projecte del parc de Ponent que va lliurar a l’Ajuntament el 2006. Aquest projecte es va fer realitat i es va inaugurar l’any 2018.
La realització va comptar amb la col·laboració de Vicenç Altaió, que va comissariar el projecte, i amb la participació activa de Jordi Barbany. Es va complementar amb un catàleg, el tercer editat pel Museu de Granollers referent a Benito (Altaió, 2018).
La instal·lació del Parc de Ponent recull elements que ja havien format part de la trajectòria artística prèvia de Jordi Benito i que es van significar i materialitzar en aquest parc. Entre d’altres, les partitures originals, que corresponen a l’obra de Carles Santos “Pasodoble Berlinés” (1990); els blocs de granit gravats amb partitures, que corresponen l’exposició del 1994 “De Vinaròs a Berlín”, a la Galeria Carles Taché; el cercle i la fórmula, presents en l’exposició Antwort al Museu de Granollers el 2003; la restauració dels blocs de granit i la preparació del projecte, realitzada el 2017 amb la participació d’alumnes de l’Institut Celestí Bellera de Granollers i del Taller Ginebró de Llinars del Vallès.
Jordi Benito (Granollers 1951- Barcelona 2008) fou un artista reconegut internacionalment que va conrear un art d’acció que s’emmarca dins l’art conceptual. El Parc de Ponent és la culminació d’un projecte que fou concebut en diversos moments i que és fruit de la relació estreta que l’artista va tenir amb la seva ciutat.