Icnites de la riera d'Hortons
Súria

Bages
    A la llera de la riera d'Hortons
    Zona de pedra gairebé dins el curs del riu

Patrimoni natural
    Zona d'interès
    Paleògen
    Dolent
    Exposades als efectes de l'aire lliure i al vandalisme
    Difícil
    Sense ús
    Ref. Cad. 08274A00200009
    KuanUm - JM Huélamo - JM Solias
    Marta Lloret Blackburn-Antequem, S.L.

Les marques de petjades es troben en una gran roca que aflora en una zona força escarpada del torrent del Bògit. En aquella època el paisatge de la Catalunya central estava composat per llacunes i zones amb abundants llims que han permès la conservació de rastres d'animals. Es tracta de diverses marques, molt superficials, que semblen formar un rastre que permeten establir la presència d'un plantígrad pertanyent al Terciari. Probablement un Fenacodòntid (CASANOVAS, SANTAFÉ, 1974).

FÀBREGA, Carles (2004) Quan les roques parlen. Punts d'interès geològic de Súria, Ajuntament de Súria.; CASANOVAS, M.L.; SANTAFÉ, J.V. (1974) "Nota sobre el hallazgo de icnitas de mamíferos en el Terciario catalán" Acta Geológica Hispánica, Vol. IX, pp. 45-49