Homenatge a Josep Sala i Perramon
Granollers

Vallès Oriental
    Als Jardins de Josep Sala, al costat de la plaça de Sant Miquel
    Al sector sud del nucli urbà de Granollers

Patrimoni moble
    Element urbà
    XX
    Any
    Efraïm Rodríguez
    Ornamental
    Ajuntament de Granollers
    Jordi Piñero Subirana

Escultura formada per un petit bust (de Josep Sala i Perramon, mestre de l’Esbart Dansaire de Granollers) que descansa sobre un bloc de formigó en forma de L. Està emplaçada als jardins que porten el mateix nom de l’homenatjat, Josep Sala, i és obra de l’artista Efraïm Rodríguez.

El bust és de bronze i mesura 44 x 51 x 30 cm. La mida total, comptant l’estructura de formigó, és de 190 x 220 x 130 cm. Al braç curt de la L hi ha un pilar de formigó que ajuda a sostenir el bust.

A la part inferior esquerra del formigó hi ha una placa de bronze amb la següent inscripció: “Josep Sala i Perramon / 1909-1996 / Gràcies perquè arreu, / les danses de la nostra / terra heu escampat / Esbart Dansaire de Granollers”.

Josep Sala i Perramon (1909-1996) fou mestre de l'Esbart Dansaire de Granollers. Va ser fundador i director d’aquest esbart durant més de 50 anys. L’escultura es va realitzar el 1998, dos anys després de la seva mort. Fou encarregada per una comissió formada per l’Esbart Dansaire de Granollers, l’Agrupació Excursionista de Granollers i altres. Es va inaugurar l’any 2001.