Habitatges al carrer de Vidal i Ribas

XX
    Diversos autors
    BCIL 19/10/1988
    Número inventari Generalitat i altres inventaris
    Residencial
    Diversos propietaris
    CENTRE D'ESTUDIS COMARCALS DEL BAIX LLOBREGAT

Conjunt de quatre cases entre mitgeres que, malgrat les diferències pel que fa als acabats, presenten aspectes comuns. Són de petites dimensions, amb planta rectangular. Tot i que alguna ha estat objecte d'una remunta posterior, en principi s'estructuraven en alçada en planta baixa i pis. Presenten també el mateix esquema compositiu: la porta d'accés i una finestra en planta baixa, balcó al primer pis i un coronament carregat de creativitat.
    Destaca la casa Campreciós, situada al número 14. Presenta originals trencaaigües a tres de les obertures (potser la quarta l'ha perdut) i el coronament traça sobre el llenç de façana una imposta d'arc amb falsa clau i en el qual l'estuc forma la figura de mitja esfera solar amb raigs en la qual es pot llegir la data de construcció de l'edifici (1921).

Forma part de la Ruta Modernista de Sant Feliu.

El carrer de Vidal i Ribas va experimentar, un cop aprovat el pla d'Eixample, una construcció considerable d'habitatges unifamiliars de planta baixa i pis disposats entre mitgeres. Molts dels projectes van ser elaborats per l'arquitecte Gabriel Borrell en la dècada dels anys vint del segle XX.
    La major part de les cases s'han anat transformant al llarg dels anys, cosa que ha fet que sovint es perdés el caràcter estilístic del moment en què van ser aixecades. No obstant això, encara podem detectar lleugeres influències de l'època del Modernisme.

- SANS I FÀBREGAS, Llorenç; GRAS, Mercè. Els carrers de Sant Feliu. Sant Feliu de Llobregat: Patronat Municipal de Cultura de l'Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat, 1989. P. 43-46.
    - VIDAL I JANSÀ, Mercè. Arquitectura i urbanisme a Sant Feliu de Llobregat. 1826-1936. De Pere Serra i Bosch a Nicolau M. Rubió i Tudurí. Sant Feliu de Llobregat: Centre d'Estudis Comarcals del Baix Llobregat. 2005. 202 p.