Habitatge, carrer Sant Antoni, 1

Residencial
    5379607DG3257N0001TO
    Jordi Petit Gil

Edifici entre parets mitgeres de planta baixa i dos pisos. La coberta és de teula aràbiga amb dos vessants.
    Destaca el portal format per dovelles de considerable dimensió (1 metre de llarg x 0,40 m d'amplada). Onze dovelles formen la part superior circular i en la dovella central hi ha esculturat un escudet amb la següent inscripció "Bernat Iujol 1574"
    Damunt hi ha una finestra amb pedra treballada i desaigües si be la resta de l'edifici és molt precari.

El portal està protegit legalment.

El carrer Sant Antoni rep el nom d'un antic portal de la muralla obert al camí que venia de Sant Antoni de les Codines i el Congost, el portal s'esmenta ja el 1587. Va ser format entre els segles XVI i XVII. Els edificis van ser construïts en aquesta i el seu estat actual és degut a les diverses reformes sofertes durant els últims segles. Es tracta d'una de les primeres edificacions que anaren conformant el carrer Sant Antoni. El portal de l'edifici indica la data de 1574.

- SURINYACH I PLA, Miquel. (1994). Pla especial de protecció del centre històric i dels elements d'interès del terme municipal de Centelles. Centelles.
    - PLADEVALL, Antoni (1987). Centelles. Aproximació a la seva història. Ajuntament de Vic.
    - PLADEVALL, Antoni (1981). Gran Geografia Comarcal de Catalunya. Osona. Fundació Enciclopèdia Catalana.
    - Fitxa de Patrimoni Arqueològic i Arquitectònic de Centelles. Servei d'Arqueologia i Paleontologia de Catalunya.